Alley cat

Alley cat

18 juni 2011

Juni och pioner

Årets Alley Cat blomning. Två blommor, dubbelt från förra året.

Festiva Maxima? Kvalificerad gissning, doftar gott och är vacker det räcker annars för mig.

Med regn på nickar de gärna, men med vanliga gröna buskstöd går det bra ändå. Låt tiden stanna lite nu, snälla...

Här är en del av gamla rabatten som vi hunnit göra om lite och rensa. Pionen är orginal, den är rosa och doftlös. T.v. i hörnet är en av mina rödbladiga groblad, tycker den är maffig!

 Okänd sort.
Namnet ligger i en hög med de andra, en vacker dag kanske jag reder ut begreppen. Det är i allafall inte Bowl of Beauty som bor i samma rundel.
Kryddlandet. En okänd mynta som rymmer.

Maffig alliumboll. Sorken bor i pionen så ifall det stämmer att de skyr allium har jag försökt mitt bästa.

Okänd lilja, doftar lite suspekt men är vacker. Inga bilder skarpa och nu har den blommat över. Så kan det gå. Alla bilder i dag blev oskarpa, har kanske misslyckats med inställningen. Lite grovkorniga sådär. Tur verkligheten finns kvar runt knuten just nu, men i vinter kan det vara kul med lite påminnelse om all fägring. Ännu finns det pionknoppar som väntar på att brista ut i trädgården,

3 kommentarer:

  1. Underbara pioner! Har också samplanterat Allium o pioner.... men i min rabatt bor det möss o de verkar inte bry sig..... Har käkat på tulpanlökarna, som bor granne med både allium o pioner... Men det är maffigt med allium-bollarna bland pion-blommorna tycker jag ;-) Mina är av olika sort o en del blommar före o ger lite färg-klickar bland bladverket.... tillsammans med tulpanerna var det tänkt :-(
    Ha´t himla gôrgôtt
    Nina

    SvaraRadera
  2. Testar om jag kan kommentera, har itne fungerat på flera månader...

    SvaraRadera
  3. Jippi! Någon tipsade om att ta bort bocken i "håll mig inloggad" det funkade. Nu kan jag äntligen skriva i era bloggar igen.

    SvaraRadera