Alley cat

Alley cat

24 mars 2010

Första besöket på kolonilotten 2010

I helgen som gick blev suget för stort. Mamma kokade kaffe så slöt vi upp på parkeringen vid kolonin. Det var dock lite väl mycket snö kvar.. Jag hade nog hoppats på att kunna se lite mer av lotten, nu kom vi knappt fram!! Väl framme vid bordet var det faktiskt varmt och gott i solen. Vanligtvis har jag redan hunnit rensa rabatterna en första gång och dödat alla snigelbebisar jag hittat. Nu var det bara att konstatera att det kommer dröjja ytterligare ett tag innan det går att rensa ogräs.
Goda saker:
-Magnolian var inte uppäten
-Trädpionerna stog upp
-Vi har haft två (2) havtronsbär i höstas som vi missat! De hängde kvar :D
-Vårt nylagda plåttak var så fint så fint
Onda saker:
-Hade inte tömt vattentunnorna (gissa om de höll?)
- Hade inte heller tömt vattenkannan (gissa...)
-Jag hade inte gjort någon vintertäckning av något
-Jag glömde flytta fram tulpanerna från gömstället

Jaja, det var massor att göra på jobbet i höstas samtidigt som vi köpte hus, man kan inte hinna allt. Synd på tulpanerna som står i lökkorgar bakom jordärtskockshäcken nästan helt oskyddade, men de kanske överlevt. Jag har nog tio eller mer välfyllda korgar..

Komposten är fyra pallkragar hög! Notera att vårt plommonträd har, ja, vält?? Åt vänster i bild.

Det gula huset som syns är inte vårt, vi har inget. Vår odlingslott ligger åt höger från den skottade gången. Vattenmätarhållaren börjar sticka fram i allafall.. Den står i en av perennrabatterna.
NU VILL JAG HA VÅR!!!!!


5 kommentarer:

  1. Fy så mycket snö det var kvar på er lott! Då är det tom bättre här, trots vårt höga berg som tar så mycket sol och värme än så längre.

    Sniglarna finns nog kvar...de ligger under snön och väntar på att gå till angrepp så fort som möjlighet gives....

    Trädpion ja...sonen satte ena stödbenet till kranbilen, om inte PÅ min stora vita trädpion, så ivarje fall VÄLDIGT nära den, vet inte hur det har gått med den ännu, den är begravd i en snödriva.

    Underbar tulpan förresten!

    Snart ses vi! Kram Monica

    SvaraRadera
  2. Vi får hoppas att snön smälter undan...det ska ju komma vårvärme nu! Vilken vacker tulpan du har som header!
    Ha en fin dag! / Irene

    SvaraRadera
  3. Asch, mitt svar kom inte med ser jag nu. Så frustrerande att behöva skicka tre ggr för att få in ett upplägg vad är tanken??

    Mon, håller tummarna för pionen! Det tar bra på snön här nu och koltrasten sjunger så jag är rätt nöjd ändå. Ugglorna hoar på nätterna också.

    Irene, visst är tulpanen läcker! Det är en tulpan som inte kom ner i jorden i höstas, satte dem i kruka för två veckor sedan. De bara exploderade i en läcker bukett!!

    SvaraRadera
  4. Hejsan! Hoppas det tatt lite på snön även hos dig. När jag kom hem på måndag eftermiddag hade vintergäck o snödroppar tittat fram o idag har det vällt upp krokus o tulpaner ur backen.....
    Glad Påsk o ha´t himla gôrgôtt
    Nina

    SvaraRadera
  5. Hej Nina, nu blommar det även här!! I nya trädgården kommer någon slags lilja med raketfart, spännande värre :D Vintergäcken ser jag inga av, det har jag nog inga tyvärr.

    SvaraRadera