Alley cat

Alley cat

5 januari 2010

-15 grader visar termometern

Så här såg det ut i november innan snön kom. Denna kaprifol har lustiga blommor som doftar svagt, jag kommer få att göra med artbestämningar i vår!! Kanske ska utlysa en tävling för att få hjälp av mina vänner experterna ; )
Koltrasten på besök vid matningsplatsen. Tyvärr har jag inga äpplen i år, men den verkar vara glad med det som bjuds. Talg, talgbollar, havre, hampfrön, solrosfrön, jordnötter och en gnagstång som inga av innedjuren uppskattade : )


Charisma, beställd på Odla. Helt ljuvliga blommor, tyvärr har jag aldrig lyckats få någon amaryllis att blomma om. Skam den som ger sig, ett år var det faktiskt sniglarna som åt upp lökarna i rabatten.



Vintern är vacker men jag är nyfiken på vad som gömmer sig i denna för mig nya trädgård!!









8 kommentarer:

  1. Du behöver inte utlysa någon tävling... Det är en blomsterkaprifol som du har där (Lonicera x heckrottii) tänker stjäla stickling av dig till våren :)

    SvaraRadera
  2. Hihi, fast det finns flera växter än den att namnge ; ) Välkommen på middag : ) Nu har jag googlat, klart det är en sådan kaprifol! Stickling reserverad, självklart!!

    SvaraRadera
  3. Mmm, vilka vackra bilder!
    Har du kanske en stickling över? * visslar *
    Ska göra ett nytt försök med en avläggare från blåregnet till dej, det hotar just nu att ta över pannrummet!
    Hoppas att ni inte är insnöade!

    SvaraRadera
  4. Självklart finns det stickling åt dig och flera andra också, kaprifolen har klippts rejält varje år av förra ägarna, så det ska nog jag också kunna göra ; ) Finns på flera ställen i trädgården dessutom. Vi är inte insnöade än, men -12 grader och lätt snöfall är det i dag.

    SvaraRadera
  5. Heeej!!! Vad kul att jag hittade till dig!! Kul att du börjat att blogga! / Irene

    SvaraRadera
  6. Ja, tillslut blev det av! Det verkar som om ni alla bytt från era gamla bloggar och hittat en ny som fungerar, då vågar jag haka på. Kul att du hittade mig : )

    SvaraRadera
  7. Vad spännande o få en ny trädård att upptäcka! O vad roligt för oss o få följa med på upptäcksfärden ;-)
    Ha´t himla gôrgôtt
    Nina

    SvaraRadera
  8. Visst är det Nina! En gång i tiden var här en handelsträdgård eller liknande med växthus och allt, men förra ägarna var inte växtintresserade och de bode här i 40 år. De har trots det hållt en lagom mysig trädgård tycker jag, så det ska bli riktigt kul! Jag önskar mig dock ett trädgårdsland att odla lite grönskaer i. Allt måste givetvis dokumenteras...

    SvaraRadera